Virbališkės takas 4 Palanga, LT-00127
(0 460) 48416
info@moksleiviuklubas.lt

Edukacinė šeimų išvyka „Mažosios Lietuvos paslaptys”

Spalio 1 d. Palangos moksleivių klubo ugdytiniai su tėvais ir vadovais keliavo į Mažąją Lietuvą. Kelionės tikslas – susipažinti su etnoregionu – Mažąja Lietuva ir prasmingai praleisti laiką, keliaujant su šeima po rudenėjantį Klaipėdos kraštą 🤩🍂.
Mažoji Lietuva, arba Prūsų Lietuva – istorinis etnografinis regionas, kitaip dar vadinamas – Klaipėdos kraštas. Čia susiformavo savita kultūra, architektūra, gyvenimo būdas , tradicijos ir net kalba. Išskirtinis šis kraštas ir savo kraštovaizdžiu- Nemuno delta, kanalai, marios, pelkės, tvenkiniai, upės ir upeliukai įtakojo vietinių gyventojų gyvenimo būdą – tai žvejų kraštas ☘️🌿🍂. Palei marias ir visą pajūrį nusidriekęs didžiausias migruojančių paukščių takas. Kadangi paukščiai dabar migruoja daugiausiai, tai apsilankėme didžiausioje paukščių žiedavimo stotyje – Ventės rage. Sužinojom ir pamatėme, kokie paukščiai išskrenda, kaip jie žieduojami 🧐🐦🦅. Iš švyturio pasižvalgę į marias patraukėme į Aukštumalos pelkę.
Aukštumalos pažintinis takas – paslaptinga vieta su savitu kraštovaizdžiu, tyvuliuojančiais ežerėliais, kuriuose gyvena gausybė paukščių. Pasivaikščioję rudenėjančioje gamtoje, pajudėjom į Drėverną – buvusį žvejų kaimelį, o dabar labiau žinomą, kaip poilsio ir pramogų uostą ⛵️.
J.Gižo žvejo etnografinėje sodyboje mūsų jau laukė tikros lietuvininkės, kurios mus supažindino su žvejų buitimi ir dainomis. Išgirdom ir savitą šišioniškių kalbą. Šokome, žaidėme, dainavome. Po aktyvių žaidimų, pasivaikščiojom po Drėverną, pasižvalgėm į Nidos pusę iš apžvalgos bokšto, apžiūrėjome ne tik uoste stovinčias jachtas, bet ir kūrėnus – senovines plokščiadugnes valtis (laivus), kuriais plaukiojo vietiniai gyventojai 🛥🛶⛵️.
Paukščiai išskrenda į pietus, o mes patraukėme į šiaurę-namo, į Palangą. Gražus tas Klaipėdos kraštas, graži gamta. Daug pamatėm, daug sužinojom…o svarbiausiai pabuvome kartu.. Kaip gera, kai šeimos keliauja kartu…❤️